امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آموزشگاه تخصصی گیتار منطقه 17 تهران - پاپ و کلاسیک

پاپ، کلاسیک، فلامنکو، راک، هوی متال

کلاسهای آموزش گیتار 

آموزشگاه موسیقی بهان با شهریه منصفانه دوره های تخصصی گیتار را در تمامی سبکها به همه سنین ارائه میکند. کلاسهای موسیقی به صورت انفرادی و گروهی برگزار می شود. مجرب ترین اساتید تهران با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا خدمات آموزشی ویژه را به علاقه مندان گیتار ارائه میکند.

در این کلاسها ابتدا هنرجویان با شرکت در کلاسهای انفرادی، مبانی نوازندگی گیتار را به سرعت می آموزند و در صورت تمایل می توانند خیلی سریع به گروه های موسیقی مجموعه بهان بپیوندند تا خود را با انجام تمرین های پیشرفته آماده کنسرت های هنرجویی کنند.

در این کلاسها علاوه بر نوازندگی گیتار، هنرجویان عزیز می توانند از دوره مقدماتی سلفژ هم به صورت رایگان برخوردار شوند.

کتاب های ترانه های آفتاب، آکسفورد، خوان مارتین، تروی استتینا و بسیاری دیگر از کتب آموزشی حرفه ای در دوره ها با هنرجو ها کار می شود تا آمادگی لازم برای رویارویی با انواع سبکهای موسیقی را پیدا کنند.

آموزشگاه موسیقی بهان نزدیکترین آموزشگاه به خیابان های زیر است:

آموزش گیتار خیابان ابوذر

آموزش گیتار میدان فلاح

آموزش گیتار خیابان قزوین

آموزش گیتار خیابان بلورسازی

آموزش گیتار باغ خزانه

آموزش گیتار میدان مقدم

آموزش گیتار زمزم

آموزش گیتار نواب

آموزش گیتار چراغی

آموزش گیتار رشیدی جهان


 

توضیحاتی راجع به گیتار (Guitar):

ساز گیتار از جمله سازهای زهی است که می توان از انگشت یا پیک برای نواختن آن استفاده کرد. در مورد تاریخچه گیتار اتفاق نظری وجود ندارد و بسیاری از مورخان گیتار را یک ساز ایرانی می دانند که به مرور تکامل پیدا کرده است.

 

انواع گیتار:

چهار نوع پر کاربرد گیتار عبارتند از:

  • گیتار کلاسیک (آکوستیک نایلون)
  • گیتار آکوستیک (استیل)
  • گیتار الکتریک
  • گیتار بیس

 

 مشاوره رایگان خرید گیتار:

آموزشگاه بهان برای هنرجویانی که هنوز ساز خود را خریداری نکرده اند مشاوره رایگان می دهد. در اینجا می توانید با مشورت با اساتید آموزشگاه، از خرید ساز خود از نظر کیفیت و همچنین از نظر قیمت اطمینان پیدا کنید. همانطور که میدانید در حال حاضر سازهای بی کیفیت زیادی در بازار موجود هستند که مطابق با هیچکدام از استانداردهای طراحی، ساخت و تولید گیتار نیستند. این مساله ممکن باعث شود که هنرجویانی که ساز نامعتبر تهیه کرده اند، حتی از نواختن گیتار دلسرد شوند چرا که صدای این گونه ساز ها بسیار سطح پائین بوده و حتی با استفاده از سیم های خوب و درجه 1 هم نمیتوان صدای خوبی از آنها گرفت.

 

امکانات مورد نیاز برای شروع:

یک گیتار استاندارد، پایه نت، دفتر نت، کتاب آموزشی معرفی شده از آموزشگاه (با توجه به سبک انتخابی هنرجو)، کیف گیتار، پیک و پایه گیتار

 

البته موارد بالا (به جز گیتار و احتمالاً دفتر نت) همگی آپشن های مورد توجه اساتید هستند و درصورتیکه در شروع نمی توانید آن ها را تهیه کنید اصلاً جای نگرانی نیست، اگرچه پیشنهاد می شود در صورت امکان این کار انجام شود. برای مثال خرید پایه نت باعث می شود تا هنرجو بتواند از زوایای درستی به دفتر نت یا کتاب آموزشی نگاه کند در غیر اینصورت چشم فرد ممکن است آسیب دیده و به تدریج ضعیف شود. در مورد پیک هم کاملاً بستگی به سبک انتخابی هنرجو دارد.

 

چه مدت طول میکشد تا گیتار بنوازم؟

این سوالی است که در دهن بسیاری از علاقه مندان موسیقی و ساز گیتار وجود دارد و کاملاً منطقی و منصفانه است و حق دارند بدانند چه مدت زمان برای یادگیری ساز گیتار (البته با توجه به سبک انتخابی) باید در نظر بگیرند.

خوب در اینجا جواب را باید به طور کلی بگوئیم و ممکن است در فرد به فرد فرق کند و علت آن این است که استعداد موسیقی افراد، میزان تمرین، کیفیت آموزش، انگیزه و علاقه در اشخاص کاملاً متفاوت است. اما اگر یک جواب ساده را بخواهیم در نظر بگیریم شاید بتوان گفت برای سبکی مثل پاپ باید یک دوره مقدماتی 6 ماهه، دوره متوسط 1 ساله و دوره حرفه ای 1 ساله را در نظر بگیریم.

اما خبر خوب اینجاست که هنرجویان گیتار آموزشگاه موسیقی بهان معمولاً از همان ماه اول به زدن و خواندن آهنگ های پاپ مسلط می شوند. البته باید هنرجو تمامی تمرین های استاد را به صورت دقیق و روزانه تمرین کند.

پس شروع آهنگ ها از همان ماه اول خواهد بود. این ماحصل تجربه سالهای طولانی مدرسین این آموزشگاه است که با بهره گیری از متدهای روز آموزش گیتار، هنرجو بتواند خیلی سریع گیتار نواختن را یادبگیرد.

 

پیشنهاداتی راجع به نحوه تمرین هنرجویان:

1. بهتر است از همان ابتدا با استفاده از مترونوم و بکینگ ترک هایی که استاد شما در اختیار شما می گذارد، تمرینات خود را شروع کنید. تجربه نشان داده است هنرجویانی که از همان روزهای نخست، همراه بکینگ ترک تمرین می کنند به مراتب پیشرفت سریعتر و چشمگیرتری خواهند داشت.

2. هر روز تمرین کنید. حتی اگر برای این کار 30 دقیقه بیشتر تایم ندارید، قویا به شما پیشنهاد می شود که تمرینات خود را به صورت روزانه انجام داده و سوالهای خود را از طریق واتساپ از مدرس خود بپرسید. این کار به شما کمک میکند تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

3. تمرینات گرم کردن فراموش نشود. فینگرینگ های ساده افقی تک سیم، انگشت گذاری پوزیسیون، فینگرینگ ریلی و مارپیچ علاوه بر قوی شدن انگشتان دست چپ شما، به نوعی تمرین های هند سینک (Hand Sync) هم محسوب می شود که ذهن شما را برای هماهنگی دست چپ و راست نیز تقویت می کند.

4. هر روز گام نوازی را در برنامه کاری خود در نظر بگیرید. نواختن گامهای ساده مثل ماژور، مینور و نیز نواختن مدها به صورت روزانه، سطح ملودی نوازی شما را به طور چشمگیری ارتقاء می دهد.

5. در تمریناتتان صبور باشید و به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه باید مدت زمانی را در نظر بگیرید و هیچ کس نتوانسته است یک شبه گیتاریست شود.

6. مقابل آینه تمرین کنید. این کار باعث می شود استایل نوازندگی خود را مشاهده کنید و ایرادات خود را زودتر متوجه شوید.

 7. همیشه و هر بار پیش از شروع تمرین، ساز خود را کوک کنید. این کار باعث می شود تا از همنوازی با بکینگ ترک ها لذت بیشتری ببرید و گوش شما قوی و قویتر شود.

 

برای شروع کلاسها چطور آماده شوم؟

پیشنهاد می شود موسیقیِ حرفه ای گوش کنید. اگر شنونده خوبی در موسیقی باشید، یادگیری گیتارتان بسیار سریعتر از کسانی خواهد بود که گوش خود را به شنیدن موسیقی های خوب هنوز عادت نداده اند.

توصیه می شود ناخن های دست چپ خود را کاملاً کوتاه نمائید. داشتن ناخن دست چپ در جلسه اول کلاس باعث سخت شدن یادگیری شما می شود که ممکن است این موضوع باعث دلسردی شما شود. با خاطر داشته باشید که رعایت این اصول به شما کمک میکند تا گیتار را با احساس بهتر و راحت تری یاد بگیرید.

 

برای شروع چه نوع سازی تهیه کنم؟

البته پاسخ این سوال کاملاً به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید بستگی دارد. احتمالاً ساز یاماها C40 و C70 اولین پیشنهاد برای انتخاب ساز با قیمت متوسط باشد. در صورت کمتر بودن بودجه احتمالاً باید سراغ سازهای ساخت ایران یا سازهای متفرقه چینی بروید. باز هم جای نگرانی وجود ندارد. در صورت خرید یک ساز تقریباً استاندارد، می توانید بعد از گذشت چند ماه یا نهایتاً  یک سال آن را فروخته و یک ساز قویتر تهیه میکنید.

 

انواع مهارت ها و تکنیک ها:

 ملودی، آرپژ، آکورد، ریتم، لگاتو، اسلاید، اسکیل کونتورینگ و ... نهایتاً بداهه نوازی و سانگ رایتینگ از جمله مهارت های بنیادی است که در آموزشگاه بهان خواهید آموخت.

 

در جلسه اول کلاس قرار است چه چیزهایی یاد بگیرم؟

- نشستن صحیح

- استایل های استاندارد گرفتن گیتار

- خواندن تبلچر

- حفظ کردن جای نت ها روی دسته گیتار

-طریقه پیک زدن

- نحوه انگشت گذاری و گرفتن نت ها

-تمرین های جلسه اول

 

و بدین ترتیب با انجام تمرینات هفته اول، آمادگی لازم برای نواختن اولین آهنگ خود را در جلسه دوم خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که قطعاتی که برای ماه های اول در نظر گرفته می شود نسبت به قطعات دوره متوسط، ساده تر هستند.

 

در پایان باید گفت که برای نواختن آهنگهایی نظیر Nothing Esle Matters و یا Hotel California بهتر است دوره متوسط را با جدیت طی کنید. آهنگ های اساتیدی نظیر اردشیر فرح، آرمیک و خوان مارتین فقط در دوره های حرفه امکان پذیر خواهد بود.

 

بسیار خوب، حالا نوبت شما است تا با پیش ثبت نام در سایت یا با یک تماس تلفنی روز و ساعت کلاس خود را رزرو کنید تا در اولین فرصت در کلاسهای گیتار آموزشگاه بهان شرکت کنید.

 

هیچ چیز زیباتر از صدای یک گیتار نیست مگر صدای دو گیتار

 

نویسنده: محمد طباطبائی (مدرس گیتار - پاپ، راک . هوی متال)