امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 آموزشگاه تخصصی تار و سه تار

آموزشگاه موسیقی بهان با  ارائه خدمات عالی و شهریه مناسب دوره های تخصصی تار و سه تار را در تمامی سبکها و به تمامی سنین ارائه می کند.

در کلاسهای تار و سه تار ابتدا هنرجویان در کلاسهای انفرادی شرکت کرده و مبانی نوازندگی را به سرعت می آموزند و در صورت تمایل میتوانند سریعا به گروههای موسیقی مجموعه بهان ملحق شوند تا خود را با انجام تمرینات پیشرفته آماده کنسرت های هنرجویی نمایند که به طور منظم هرساله در سالن های معروف تهران برگزار می شود.

در این کلاسها علاوه بر نوازندگی تار و سه تار هنرجویان عزیز میتوانند از دوره های سلفژ هم به صورت رایگان برخوردار شوند.

کتابهای متنوع تار و سه تار از مقدماتی تا پیشرفته به هنرجویان تدریس می شود تا آمادگی لازم را جهت نوازندگی با سبکها و روشهای مختلف موسیقی پیدا کنند.

آموزش تار و سه تار خیابان ابوذر

آموزش تار و سه تار خیابان فالح

آموزش تار و سه تار خیابان قزوین

آموزش تار و سه تار خیابان زمزم

آموزش تار و سه تار میدان مقدم

آموزش تار و سه تار باغ خزانه

آموزش تار و سه تار خیابان بلور سازی

 

توضیحاتی درباره تار و سه تار

تار و سه تار از سازهای زهی و ایرانی هستند که با مضراب نواخته می شود. تار و سه تار در ایران و برخی مناطق خاور میانه مانند ارمنستان ، گرجستان و جمهوری آذربایجان نواخته می شود . همچنین برخی نواحی قفقاز برای نواختن موسیقی از این ساز سنتی استفاده می کنند . واژه تار به معنی رشته است هر چند که ممکن است معنی یکسانی در زبان های تحت تاثیر فارسی یا دیگر زبان های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد.

این امر باعث شده است که کارشناسان ایرانی معتقد باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی تیار داشته باشد.

سازهای زهی مانند تار و سه تار از جمله سازهای موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی هستند که نواختن آنها سالها تکرار و تمرین نیاز دارد.

تار و سه تار

 

 

تاریخچه تار و سه تار

سازهای تار و سه تار بسیار قدیمی هستند و تاریخچه درستی از این ساز موسیقیایی در دست نیست. نوازندگان تار و سه تار آن درجه روی ران راست قرار را بیشتر روی زمین یا روی صندلی اجرا می کنند . کاسه ساز را به صورت مورب و با زاویه ۴۵ داده و می نوازند.

 

هزینه کلاسهای تار و سه تار

همانطوریکه قبلا گفته شد شهریه کلاسهای موسیقی آموزشگاه موسیقی بهان بسیار منصفانه بوده هنرجویان عزیز از آموزشگاه بهان استقبال می کنند.
ما بر این باور هستیم که تعداد زیاد هنرجویان با شهریه کم بسیار بهتر از هنرجویان کم با شهریه بالا خواهد بود.

 

بهترین استاد تار و سه تار در تهران

بی تردید اساتید بسیار بزرگی در سطح تهران وجود دارند که همگی به نوبه خود بسیار خوب و عالی هستند و ما می دانیم یکی از امتیازات مهم هر آموزشگاه موسیقی وجود اساتید با تجربه و کار بلد است بر همین اساس آموزشگاه موسیقی بهان همواره تلاش نموده است تا بهترین اساتید را برای آموزش تار و سه تار برگزیند.

استاد تار
استاد تار



امکانات مورد نیاز برای شروع یادگیری تار و سه تار

ساز تار و سه تار ، پایه نت ، کتابهای آموزشی معرفی شده از استاد ( با توجه به سبک انتخابی هنرجویان ) ، کیف تار یا سه تار ، انگشتی و پایه ساز

البته الزم به توضیح است بجز خود ساز بقیه موارد خیلی ضرورت ندارد و چنانچه نمی توانید آنها را در ابتدای کار تهیه نمایید به هیچ وجه جای نگرانی نیست و این وسایل را می توانید به مرور زمان تهیه نمایید . البته توصیه می شود در صورت امکان همه وسایل تهیه شود زیرا هر یک از آنها در کیفیت هر چه بیشتر آموزش موثر خواهند بود.

 

چه مدت طول می کش تا تار یا سه تار بنوازم؟

این سوال معمولاً در ذهن همه هنرجویانی که قصد دارند آموزش ساز را شروع کنند ایجاد می شود ، البته سوال کاملاً به جایی است زیرا هر هنرجو حق دارد که بداند چه مدت طول می کشد تا بتواند نوازندگی کند.

ابتدا باید بدانیم که افراد با توجه به سن و همینطور استعداد و عالقه آنها با هم متفاوت هستند و از همه مهمتر مدت زمانی است که در روز می توانند تمرین کنند ، مثال فردی که در روز نیم ساعت تمرین می کند با فردی که دو یا پنج ساعت در روز تمرین می کند با هم خیلی فرق دارند و هر کس مدت زمان بیشتری تمرین کند بی تردید زودتر به هدف خود خواهد رسید . البته با زبانی ساده هم می توانیم بگوییم با یک دوره شش ماهه دوره مقدماتی و دروه یک ساله دوره متوسطه را طی خواهند کرد و بعد از آن به سمت حرفه ای شدن حرکت خواهند کرد . در ضمن با توجه به اینکه مدرسین آموزشگاه موسیقی بهان واقعا با عشق و عالقه به هنر جویان آموزش می دهند این زمان بسیار کوتاهتر از هر جای دیگری خواهد بود .

 


برای نوازندگی هر چه بهتر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

توجه فرمایید یکی از بهترین راهها برای آموزش ساز شنیدن موسیقی است . هر چه بیشتر موسیقی گوش کنیم قطعا در یادگیری شما موثرتر خواهد بود. باید توجه کنیم هنگام گوش کردن به موسیقی باید با دقت بسیار گوش کنید و به اصطلاح شنونده خوبی باشید . هر چقدر بیشتر موسیقی گوش کنید یادگیری سازمان بیشتر و بیشتر خواهد شد . بنابراین سعی کنید خود را به گوش دادن موسیقی عادت دهید.

 

 

برای شروع چه نوع تار یا سه تاری را انتخاب کنیم؟

اولین موضوع در این مسئله ، میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید ، بدیهی است هر چقدر مبلغ بیشتری را برای این کار اختصاص دهید ، شما می توانید ساز بهتری را تهیه نمایید ، اگر فعال بودجه کمتری در اختیار دارید می توانید یک ساز آموزشی خریداری کنید و بعدا یک ساز حرفه ای تر تهیه کنید .

 

در جلسات اولیه چه مطالبی آموزش داده می شود؟

در جلسات اولیه با نت خوانی آشنا شده و با حروف موسیقی شروع خواهد شد به عبارت دیگر با زبان موسیقی آشنا خواهید شد، سپس طرز نشستن و به دست گرفتن ساز آموزش داده می شود و با دفتر نتی که قبلا تهیه نموده اید تمرین نت خوانی را آغاز خواهید نمود. پس از آن با قسمتهای مختلف ساز و با نام آنها آشنا خواهید شد.

بدین ترتیب سوت شروع نوازندگی نواخته خواهد شد.

 

مشاوره خرید تار و سه تار

توجه فرمایید؛

آموزشگاه موسیقی بهان یکی از خدماتی را که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان قرار می دهد مشاوره خرید ساز، مشاوره انتخاب سبک های نوازندگی و همینطور انتخاب آموزش به صورت حضوری یا آنلاین است.

از آنجائیکه هنرجویان دوره مقدماتی هیچگونه سررشته و اطلاعاتی درباره ساز ندارند برای خرید ساز سردرگم بوده و نمی دانند چه توع سازی را تهیه کنند و از آنجائیکه سازها به لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند تفاوت بین ساز حرفه ای و ساز آموزشی بسیار دشوار است و در این بین نیز فروشندگان از این فرصت استفاده نموده و سازهای با کیفیت پایین را با قیمت بالا به هنرجویان مبتدی می فروشند.

از این رو طبق هماهنگی به عمل آمده توسط آموزشگاه موسیقی بهان با مدرسین عزیز قرار بر این شده که مدرسین محترم به صورت رایگان مشاوره خرید ساز با کیفیت را برای هنرجویان عزیز فراهم آورند .

 

 

آموزش آنلاین تار و سه تار

آموزشگاه موسیقی بهان با فراهم کردن کلاسهای غیر حضوری بر آن شده است که برای کسانی که امکان استفاده از کلاسهای حضوری را ندارند به صورت مجازی و آنالین آموزش تار و سه تار را فراهم آورند، لذا آن دسته از هنرجویانی که به دلیل مشغله زیاد یا بعد مسافت نمیتوانند در کلاسهای حضوری آموزشگاه موسیقی بهان شرکت کنند، این امکان فراهم شده تا به صورت آنلاین آموزشهای مر بوطه را فرا بگیرند.

 

قیمت تار و سه تار

هم اکنون انواع و اقسام سازهای تار و سه تار در فروشگاه و مراکز تهیه ساز موجود است و به لحاظ قیمتی دامنه آن نیز بسیار متفاوت است. این سازها را می توان از مبلغی حدود هشتصد هزار تومان تا سی و پنج میلیون تومان و حتی بیشتر تهیه نمود.

 

کلاسهای تار و سه تار در تهران

امروزه تقریبا در تمامی مناطق تهران آموزشگاههایی که تار و سه تار را آموزش می دهند بسیار زیاد است.

در برخی مناطق تهران تعداد آموزشگاههای موسیقی بیشتر از سایر مناطق است.

همانطوریکه قبلاً متذکر شدیم آموزشگاه موسیقی بهان یقیناً جزء بهترین آموزشگاههای موسیقی در سطح تهران است که با بیشترین مخاطب هنرجو جزء آموزشگاههای موسیقی تراز اول شناخته می شود.

آموزشگاه موسیقی بهان در منطقه هفده تهران واقع شده است و با توجه به دسترسی آسان به مترو و شرکت واحد به آسانی میتوانید به آموزشگاه موسیقی بهان دسترسی داشته باشید.  

 

نویسنده: محمد طباطبائی